آموزش باغبانی

5 فواید داشتن گیاهان آپارتمانی

هنگامی که فضای داخلی خانه خود را با گیاهان آپارتمانی تزئین می کنید ، فقط این نیست که فضا را سبز می کنید بلکه این موجودات زنده با بدن ، روح و خانه شما ارتباط برقرار می کنند به گونه ای که کیفیت زندگی شما را بالا می برد. در ادامه فواید گیاهان آپارتمانی را بررسی خواهیم کرد.

نفس کشیدن راحت تر است

هنگام تنفس ، بدن اکسیژن دریافت کرده و دی اکسید کربن آزاد می کند. در طی فتوسنتز ، گیاه دی اکسید کربن را جذب کرده و اکسیژن آزاد می کند. تفاوت در الگوی استفاده از اکسیژن و دی اکسید کربن باعث می شود گیاهان و انسان ها شریک طبیعی باشند. استفاده از گیاهان در خانه سطح اکسیژن را افزایش می دهد. در شب ، فتوسنتز متوقف می شود و گیاهان مانند انسان با جذب اکسیژن و آزاد سازی دی اکسید کربن ، نفس می کشند. بعضی از گیاهان (به عنوان مثال ارکیده) درست شب عکس عمل می کنند و دی اکسید کربن را جذب می کنند و اکسیژن آزاد می کنند. این گیاهان را در اتاق خواب قرار دهید تا یک شب هوا را تازه کند.

انتشار آب

به عنوان بخشی از فرآیند فتوسنتز و تنفس، گیاهان بخار مرطوبی آزاد می‌کنند که رطوبت هوا را در اطراف آن‌ها افزایش می‌دهد. گیاهان تقریبا 97٪ از آبی که جذب میکنند را آزاد می‌کنند. چندین گیاه را در کنار هم قرار بدهید و اینگونه رطوبت اتاق افزایش می‌یابد که در نتیجه باعث مهار تنش‌های تنفسی می‌شود. مطالعات انجام شده در دانشگاه کشاورزی نروژ نشان می دهد که استفاده از گیاهان در فضاهای داخلی باعث کاهش خشکی پوست، جلوگیری سرماخوردگی، گلودرد و سرفه های خشک می‌شود.

فواید گیاه در خانه

تصفیه هوا

بر اساس تحقیق ناسا، گیاهان هر 24 ساعت یک بار ترکیبات آلی فرار را از هوا می زدایند. ترکیبات آلی فرار شامل موادی مثل فرمالدهید (که در فرش، دود سیگار و کیسه های مواد غذایی وجود دارد)، بنزن و تری کلرو اتیلن (هردو در الیاف مصنوعی، جوهر و رنگ یافت م‌یشوند) می‌شود. بنزن در مکان‌هایی که کتاب‌ها و کاغذهای چاپ شده به وفور یافت می‌شوند، با غلظ بالا وجود دارد.

ساختمان های جدیدی که دارای سیستم کنترل آب و هوا هستند، ترکیبات آلی فرار را در درون خود نگه می‌دارند. تحقیقات ناسا نشان میدهد که گیاهان آن هوای محبوس شده را با جذب محتویاتش به خاک، تصفیه می‌کنند. به این صورت که با جذب آن مواد به خاک، میکروارگانیسم های ریشه گیاه، آن مواد را به غذا برای گیاه تبدیل می‌کنند.

بهبود سلامت

به گفته محققان دانشگاه ایالتی کانزاس، افزودن گیاهان به اتاق‌های بیمارستان سرعت بهبودی بیمارانی که تحت عمل جراحی بوده‌اند را افزایش می‌دهد. در مقایسه با بیماران در اتاق‌های بدون گیاه، بیماران در اتاق هایی که گیاه دارند داروهای ضد درد کمتری دریافت می‌کنند، ضربان قلب پایین‌تر، فشار خون کمتر، خستگی و اضطراب کمتری داشته و زودتر از بیمارستان مرخص می‌شوند.

هیئت مدیره هلندی یک شرکت باغبانی یک مطالعه انجام داد که کشف کرد که افزودن گیاه به فضای اداری باعث کاهش خستگی، سرماخوردگی، سردرد، سرفه، گلودرد و علائم آنفولانزا می‌شود. در یک مطالعه دیگر توسط دانشگاه کشاورزی نروژ، میزان بیماری در دفاتری که گیاه در فضای آن استفاده شده است، بیش از 60 درصد کاهش یافته است.

افزایش تمرکز

تحقیقات در کالج سلطنتی کشاورزی سینسرچستر انگلستان نشان می‌دهد که دانش آموزان هنگام تمرین در اتاق های دارای گیاهان، 70٪ توجه بیشتری دارند. در همان تحقیق، میزان حضور در کلاس هایی که فضای آن ها دارای گیاه بود، بیشتر بود.

چند گیاه مناسب است؟

بسیاری از توصیه های مختلف بر اساس اهداف شما وجود دارد.
برای بهبود سلامتی و کاهش خستگی و استرس ، یک گیاه بزرگ (قطر 20 سانتی متر یا بزرگتر) در هر 12 متر مربع قرار دهید. در مطب یا کلاس ، گیاهان را طوری قرار دهید که هر شخص جلوی خود منظره ای سرسبز داشته باشد.

برای تصفیه هوا از 15 تا 18 گیاه در گلدان هایی با قطر 15-20 سانتی متر برای خانه ای با 167 متر مربع استفاده کنید. با دو گلدان کوچکتر (گلدان های 10 تا 13 سانتی متر) همین نتایج را بگیرید.

بخاطر داشته باشید که برای موفقیت در حفظ گیاهان آپارتمانی ، به گیاه مناسب احتیاج دارید
آن را با شرایط مناسب رشد مطابقت دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *